Smart att veta om miljön
Ny lärobok om miljön! Smart att veta om miljön beskriver i korthet miljöproblemen och hur de uppstår. Boken inriktar sig dock främst på att ge praktiska råd om hur var […]
Smart att veta om demokrati
I den här boken kan man läsa om demokrati. Och om hur demokratin fungerar i Sverige. Vem som gör vad i regering och riksdag. Hur man röstar i allmänna val. […]
Smart att veta om konsumenträtt
I den här boken kan du läsa om de lagar som gäller alla konsumenter. Allt som är bra att veta när du ska köpa något. Här finns information om vad […]
Smart att veta om pengar
I den här boken kan man läsa om hur man får pengarna att räcka till. Vad som är viktigt att tänka på när man tar lån och sparar. Här står […]
Konsumentspelet
Konsumentspelet är tänkt som ett komplement till läseboken Smart att veta om konsumenträtt och arbetsboken Vad vet du om konsumenträtt? Syftet är att eleverna ska få pröva sina kunskaper i […]
Vad vet du om miljön?
I arbetsboken Vad vet du om miljön? finns uppgifter av olika slag och svårighetsgrader. De flesta frågorna kan man svara på när man läst Smart att veta om miljön.
Demokratispelet
Ett lekfullt sätt pröva vad man kan om demokrati. Demokratispelet är tänkt som ett komplement till läseboken Smart att veta om demokrati och arbetsboken Vad vet du om demokrati? Målsättningen […]
Vad vet du om demokrati?
I arbetsboken Vad vet du om demokrati? finns uppgifter av olika slag och svårighetsgrader. De flesta frågorna kan man svara på när man läst Smart att veta om demokrati. Till […]
Hem
Här är Sverige En bildrik kartbok Lär känna Sveriges geografi! Här är Sverige är en bok om Sveriges geografi. Varje landskap har sitt kapitel. Boken börjar med Skåne i söder […]
Vad vet du om konsumenträtt?
I arbetsboken Vad vet du om konsumenträtt? finns uppgifter av olika slag och svårighetsgrader. De flesta frågorna kan man svara på när man har läst Smart att veta om konsumenträtt.